söndag 17 februari 2013

Helgen!

Helgen över för denna veckan nu får man ta nya tag mot en ny arbetsvecka...
Inget sportlov här inte!

Två dagar utav veckan som gick var jag på föreläsning och utbildning i Värdegrund inom vården...
Väldigt intressant, men samtidigt väldigt arbetsamt att sitta still i två dagar..Man var tröttare än om man hade arbetat....Huvudet kändes överfullt:O))
Värdegrunden etik och moral fortsätter...

Helgen tillbringades i Växjö, några veckor sedan vi var uppe så det var tid att ta hand om lägenhet och framför allt all reklam som låg innanför dörren:O))
Jag var även på lite shopping och då så klart var jag inne hos HQ försäljaren i stan. De hade ändrat om i affären så man blev helt förvirrad innan man såg vart man skulle börja leta efter sakerna man ville handla:O))
Det blev dock bara ett paket med kraftiga 110 jeans symaskinsnålar denna gången...
Behövde så kraftiga för att kunna sy ner kanten på min väska.

Jag tog även fram min symaskin som jag har där och sydde ett par remsor "kassakvitton"...
Vet egentligen inte varför man håller på med detta skapande utav småbitar som blivet över, när man har nya fina tyger i både skåp och lådor??.
Så mycket tyg så man klarar sig nog livet ut, utan att köpa nya tyger, om man bara kunde låta bli köpandet!
 Man är som en hamster eller ekorre, det är roligare att spara än att använda tygerna:O))



                                                 En underbara Alla Hjärtansdags bukett!
                                                            Tack så jättemycket!


2 kommentarer:

evaj sa...

Vet hur det är att vara ekorre,,,det gäller att spara i tid,,för vintern den kan bli lång!!!!!Bambi kram

Bibbi sa...

Vad skönt att bara åka iväg till sin lilla lägenhet nån annanstans över en helg! Lyxigt tycker jag!
Kram