fredag 9 augusti 2013

Mördarsniglar!

Sniglar finns det gott om i vissa trädgårdar, dock har den väl haft  svårt att överleva i denna värme som vi haft denna sommaren!?

Men tycker man inte att man har nog av dem i trädgården så kan man ju sy några!

Jag följer denna bloggen:
http://rimna.blogspot.se/

Vars ägare Anna syr så många fina saker och hon syr mycket utav Tilda tyger som jag då är lite svag för!
Bland annat syr hon sniglar, underbara sniglar som ibland söker nya hem, som denna kanske...
http://rimna.blogspot.se/2013/07/kunglig-snigel.html

Nu har hon varit så snäll och lagt ut beskrivningen till sniglarna och då var jag tvungen att testa....
Dock var det väldigt "pilligt" och svårt att få dom lika snygga som hennes....
Men mina blev som mina blev och inte en kopia på hennes:O))


                                               
                                               En fick så stort hus så den höll på att välta, men den är gammal och fick därför glasögon på sig....
                                               En fick ett lite mindre hus   och några fick bast kring halsen:O))

Lite roliga att testa men om det blir flera, nja? det vet jag inte...?          


2 kommentarer:

Bibbi sa...

Jag kan plocka ihop en skokartong vinbergssnäckor åt dig om du inte har några. Här sitter de överallt både högt och lågt!
Dina är allt lite bättre för se står väl där du ställer dem och lämnar inget äckligt spår efter sig?!
Go helg
Kram

Anna Maria Niia sa...

Så söta dom blev!
Tack för att du länkar <3