fredag 30 augusti 2013

Olga!

Ja, det blev som jag trodde, jag ramlade dit på en Olga kjol!
Lånade boken
på "bibblan och det blir till att inhandla den också...
För det fanns väldigt mycket som tilltalade mig i syklädertillmig:O))
Trots att framsidan inte ser så där ut!


Tyget till Olgan kommer ifrån tygförrådet och var köpt för många år sedan för att göra barnkläder utav....
Ett smalspårigt manchestertyg i stretch...Har legat och glott på mig varje gång jag kikat in i skåpet, sist tänkte jag sytt två kuddar av det, men det var ju tur att jag inte gjorde det!
Tror nämligen att jag rent av kommer att använda denna kjol, för redan i provningen så kändes den skön på!
Nu blir det kanske rent av flera plagg som kan bli sydda, för som sagt klädtyger finns det också här och dom har jag mest dåligt samvete över att jag inte sytt upp..

2 kommentarer:

Catarina C sa...

Kjolen ser jättesnygg ut! Kram

Bibbi sa...

Tänk så bra det kan bli ibland! Sån tur att det inte blev kuddar av tyget!!
Oj... vad dåligt samvete jag får när jag tänker på mina högar med snygga klädtyger som ligger och väntar på att jag ska vakna till!! Du är strong som kommer dig för med att göra nåt av dina!
Kram