måndag 16 september 2013

Regn!

Idag har det varit ett riktigt "stusittaväder"!
Det har regnat nästan hela dagen, det var först framåt kvällning som det klarnade upp lite o man kunde våga ge sig ut o handla lite filmjölk:O))
Kallt har det också blivet ikväll, det känns verkligen som om det nu är hösten som är i antågande!
Men vi var ju inget annat att vänta.......

Eftersom vädret har varit som det varit så har jag mest tillbringat min dag i syrummet och det med gott samvete.
Har nämligen suttit vid symaskinen och kviltat min Ginger Spice, så nu är det enbart "luckkanten" kvar.
Oftast kan det vara lite svårt att välja tyg och färg till den, men jag har nu tre att välja emellan, så det ska väl gå...


Ska sedan försöka ta tag i några flera Ufos, för jag gillar inte att jag hade så många ofärdiga handarbeten som låg här...

3 kommentarer:

Maja sa...

Jag håller med dig!
Att ha en massa UFO liggande är inte roligt!
Ska börja ta tag i mina också nu!
Ditt arbete ser fint ut!
Kram//Maja

Bibbi sa...

Jag minns en gång när jag kunde säga att jag inte hade några UFO:n liggande... men det var läänge sen det!!
Det ser snyggt ut det där du håller på med!
Regn har vi också!
Kram

Lappeklipp sa...

En underbar känsla att få undan några UFO:n för då har man ju all rätt att starta upp nya projekt!
Blir jättefint ditt täcke som du har under quiltning!!!