fredag 1 november 2013

Gammal?


Ibland funderar jag över om jag ser gammal ut???

För när man träffar någon som man inte sett på länge, så tänker man ibland, åh, vad hon eller han har blivet gammal!
Eller som när vi hade en klassfest för flera år sedan, så var det jättemånga gamla människor där, flera stycken gamla "gubbar"??
Man kände inte igen dessa "gubbar" alls!

Det tyckte jag var konstigt?
För inte kan det väl va så att vissa åldras fortare än vad andra gör???
Åldras fortare än vad jag gör?

Fast många gånger när jag går förbi spegeln, så undrar jag vem den gamla människan är som är i den?
Och varför min mamma är i min spegel?
Livet är konstigt!

Annat som är konstigt är att fåglar kan ta sig tillbaka till samma ställe varje år!
Vi har haft och har en häger som i flera år återkommit till vår tomt och till vår å...och i år var han tillbaka.
Fast detta året hade han en kompis med sig, kanske en liten fästmö:O))
Men det gick inte att få båda på en bild, så här kommer bara bild på en utav dom!

Här sitter den på lekstugetaket!


Det är så lite vatten i ån, så här behövs mycket regn......

3 kommentarer:

annika sa...

Jag delar mina tankar med dina för jag har också undrat över detta fenomen. Jag undrar över hur det kan gå till...verkligen märkligt. Vilken tur man har som inte är en sån som ser gammal ut ;). Ack ja.....det är bara att se sig själv i spegeln så inser man sanningen. Fast jag har blivit mer och mer lik pappa.

Ha en mysig helg
annika

Bibbi sa...

Men... du ser ju inte gammal ut så du behöver inte oroa dig! Min mamma bor i min spegel också! En liten rynka här och en där kommer så klart och plörsligt är de fler. Men det är ju ett normalt fenomen så vad göra åt det om man inte hör till botoxgänget? Försona sig med det som blir är nog enda sättet... eller vända på spegeln kanske :D
Kram och ha en fin helg!

Viveka sa...

Du har i alla fall inga problem med att se gammal ut.
Vilka fina fåglar du har på din tomt, här finns det bara katter så fåglarna vågar sig inte hit.