onsdag 20 november 2013

Tack!

Till er alla som skriver så många goda ord om mina Tilda tomtar..
Som svar på några frågor, kan jag säga så, Gunilla, jag tror att någon ska flytta hemifrån innan jul:O))
Känner att det kan vara trevliga julklappar..

Visst är det ett himla pilleri med stoppningen och med alla småbitar till kläderna, men samtidigt går det bättre för varje ny man gör och att man då kan improvisera lite utan att slaviskt följa beskrivningen..
Varje gång jag är färdig med dom så lovar jag aldrig mer, men som sagt man glömmer fort..

Jodå, Inger jag har även sytt tomtesäcken och gjort innehållet...
Där finns sydda polkagriskäppar, köpta polkagriskäppar, kanelstänger och små julklappar...
Innehållet i julklapparna är bitsocker:O))

Nu ska jag enbart försöka virka små skridskor till att hänga runt halsen på tomteflickorna..
Men tiden, tiden går fort till jul nu...



Sedan har jag börjat lite sakta med novembers Tula Pink block, får se om jag hinner bli färdig denna månaden..
För det är väldigt vilken tid det tar enbart att skära ut alla småbitar när man ska använda scraps o så sprätten då förståss...



3 kommentarer:

Gunilla sa...

Lycklig den som får ta hand om någon i lilla tomtefamiljen!
kram

Maja sa...

De är så fina!
Jag har haft Mina funderingar, men efter Sannas Tilda ängel-sömnad i somras så tror jag att jag låter bli!
Det är inte ofta hon blir frustrerad, men då...;-)
Kram till dig som dessutom är så generös så att du ger bort dom!!!

Anonym sa...

Nu sitter Tilda på sin spark i hallen, så fin. Tack snälla Ing-Marie!

Kram Camilla