tisdag 4 mars 2014

Fynd!

Det kan man göra, fynd som man inte visste att man hade! Eller fynd som man glömt att man hade....
Sånna fynd kan man ibland göra i sin egen tyggarderob.......

Det gjorde jag, när jag letade efter ett vitt baksidetyg till min sist sydda topp....
Där inne stod en gammal brun låda med lock och på kanten på en etikett stod det "Vitt bom. tyg"


I lådan låg det gammal, gammal fin aldrig använd gulnad lakansväv och många, många meter örngottsväv...
Jag startade tvättmaskinen och tvättade i omgångar på 90 grader, manglade och strök och strök och vek och vek alltsammans..

Visst blev det vitt och fint?
Undra om man inte rent av kan ha detta till baksidor och kanske även blanda ihop med lappteknik...
Får nog fundera och testa detta!

Annars är det detta som jag håller på med nu, en ny vårväska.....:O))


4 kommentarer:

Gudrun sa...

Den som letar han finner..och det var inga dåliga saker heller. Härligt att du kunde få dem så fina igen och klart du kan använda dem till en hel del.
Väskan kommer att bli fin.
kram

Gunilla sa...

Klart att sådan fin väv skall användas!
Vilket vackert tyg Du har till väskan.
kram

Kerstin sa...

Vilket fynd!!
Väskan ser både fin och mycket spännande ut!
Kram Kerstin

Bibbi sa...

Sån tur har inte jag!! Här hittas bara mer scraps!!
Väskan ser jättefin ut!
Kram