onsdag 12 mars 2014

Kudde!

Tänk vilken tur jag hade som tog några dagars semester just när våren anlände...Varför jag gjorde det, det berättar jag om imorgon...
Har just varit ute och gått en runda om laddat kropp och själ med solljus, underbart....

Jag har också hunnit sy lite grann på mina lediga dagar och jag har provbroderat på den gamla lakansväven jag hittade i mitt tygskåp...
Det gick alldeles utmärkt kan jag säga, så till maskinbroderi kommer den  att bli ett användningsområde...

Jag använde mig utav Hq nya kollektion Vintage Postcard som är en så fiiin kollektion...
Satte ihop ett antal utav motiv och det blev då en framsida på ett kuddfodral....
Det var lite "plock" med att passa ihop alla motiven till en helhet, men till slut blev det bra..

Jag har  den stora Megabågen till min symaskin, men den kan jag inte riktigt få till att funka, annars tycker man att man skulle kunna få ihop alla motiven och brodera alla samtidigt...??
Men eftersom jag har ett för gammalt broderiprogram så går det inte att välja rätt båge i det programmet...
Och att välja i symaskinen det funkar inte heller för mig...
Så jag har en del att klura ut och en del att lära trots att jag haft maskinen i flera år nu...Så är det någon som vet och kan lära mig så tar jag tacksamt emot det.




7 kommentarer:

Viveka sa...

Otroligt fin kudde!

Bibbi sa...

Så snygg din kudde blev trots allt krångel!! hoppas du kommer på nåt knep för att det ska bli lättare!
Kram

evaj sa...

Verkligen fin Immi!!Bambikram

c-designat sa...

Din kudde blev såå jättefin

Maja sa...

Kudden blev jättefin, Immi, men jag är mest imponerad att du fixade ihop helheten så bra!

Kram//Maja

Gunilla sa...

Och jag som inte gillar brodermaskiner, säger jag. Jag är otroligt imponerad av Din kudde!
kram

LoNiPe sa...

Vad är det för broderiprogram du har? Blev nyfiken på dina problem.