måndag 31 augusti 2015

Återbruk!

Idag tänkte jag slå ett slag för återbruk..
Vi är nog många som sparar och lagrar på en massa jeans och så även jag!

När jag startade om med att sy i slutet på 90 talet, så sydde jag mycket med jeans, bland annat ett flertal väskor.
Väskor med både maskinbroderi och annat på..
Idag när jag återigen var i garderoben så hittade jag en låda med sparade jeans, dock sönderklippta i mindre bitar bara för att ta mindre plats..



En del tog jag fram och kom på så sätt att tänka på väskorna jag sydde för länge sedan och efter lite letande i min externa hårddisk så hittade jag några bilder..



Fram och baksida på en väska med broderi och en ficka med plast på och samlade broderitrådar i....


En annan gjord utav några crazypatch block......

Blev lite sugen och ska nog testa på med jeans igen...

Hittade även denna brödkorg som jag sytt ifrån denna boken och som jag tror att jag inte visat tidigare...min ser dock ut som en båtmössa:O))



Så här såg den ut som var i boken::




Idag har även Eva Bambi sin 100ade Visa o Berätta, så kika gärna in där också...

Maja http://majasparadis.blogspot.se/ har också sin bokutmaning så jag tänkte  att slå två flugor i en smäll med min brödkorg...


8 kommentarer:

Tumlaren sa...

Fina väskor och fin brödkorg du sytt!

Quilt och Söm sa...

Det blir så fint när man syr i jeans men jag hör nog till dom som samlar på hög men en tanke har jag....,
Kram

Birthe Marie sa...

Gjenbruk er kjekt, og her var det mye fint du viser og inspirerer med. Jeg har også en stor samling med gamle jeans liggende. Takk for inspirasjon! Kanskje jeg finner de fram og lager noe nytt av de. :-)

Kickelinassylya sa...

Det är så roligt att sy i jeans. Fina väskor och fin brödkorg.

Annika sa...

Så fina saker du gjort. Jeans blir snyggt. Kram Annika

Gudrun sa...

Så läckra saker du sytt.Fick av svärsonen gamla jeans igår, hade tydligen pratat om detta någon gång med honom:-))
Hittade du Tildagruppen på Facebook?
kram

Gunilla sa...

Gamla jeans och fin fantasi blir läckra väskor!
kram

Bibbi sa...

Men vad du är flitig!! Jeanstyg är ju kanon att sy av och man kan komma över tyg utan att det kostar nåt!!
Här blir det just inget sytt... men nästa vecka ska jag försöka komma iväg på "syläger" i fyra dagar. Om gubben repar sig då förstås... han har haft en tia igen.

Kram till dig