torsdag 6 augusti 2015

Öland!



På veckans första dag och min lediga dag tog vi en tur till Öland, tillsammans med dotter och barnbarn.
Solen strålade från en så gott som molnfri himmel, och startade med ett besök vid fyren Långe Jan, på Ölands södra udde.
Där var gott om fågelskådare, turister och djur, både stora och små. På den smala vägen som tog oss fram till fyren, fanns kor och får som betade både vid sidan om och som stod mitt på vägen, så man fick smygköra förbi och hoppas på att de inte skulle börja gå på bilen.

Utanför i havet vilade och solade sig en massa fåglar men även sälar i en stor kolloni.
Nu hade jag för dålig kamera för att det skulle komma med på bild, men barnbarnet fick kika på dom i en fågelkikare utav en vänlig man.

Dottern Jennys bild!

Vi tog oss sen upp för alla 600 trappsteg till fyrens topp, där vi hade en vidundlig utsikt
åt att håll!









Massor utav snäckmusslor:O))

Efter detta körade vi tillbaka alla mil och hamnade i Borgholm för fika och mat.
Vi hann även med att kika på slottsruinen och slottet, utifrån...

Glass i Färjestaden och sedan bar det hemåt igen, en lång rundtur men en trevlig sån.

Idag kom det en annan trevlighet i postlådan!
Min vinst i Majas bokutmaning.
Ett brev med ett inslaget paket utav tyg!!!

Inuti var så mycket fint så jag vistte inte vad jag skulle titta, band och band snoddar och scraps.


Tusen tack Maja för min vinst....

Inga kommentarer: