fredag 11 september 2015

Hundra!

Vet inte riktigt vad jag vill sy, har kört fast i tankarna.
Tänkte mig en ny väska, en Yvette väska, men det körde på tygvalet. Såg den som T&T hade lagt upp i sin blogg och den var hur läcker som helst.
Men för tillfället är den tanken nerlagd.

Började plocka bland mina hundra Tula Pink block och började sortera dom i någotsånärt färgval, men det var minsann inte lätt.
Jag sydde mina block med enbart scraps så det finns många katter bland hermelinerna där, vissa kan jag nog inta bara använda!
Jag får se när jag är nöjd med färgvalet.
Här kommer en bild på hur jag la blocken i högar, lite svårt att se men, men..


8 kommentarer:

Kickelinassylya sa...

Tycker att det ser jättefint ut. Ska bli roligt att se när den blir klar.

Lappeklipp sa...

Kommer att bli ett supersnyggt täcke och ibland stirrar man sej blind på "katterna och hermelinerna" jag tror nog att du kan plocka in både och. Dina jeansprojekt i tidigare inlägg var jättetuffa och återbruk är ju något som vi skall försöka eftersträva.
Ha ett skönt veckoslut!

Catarina C sa...

Lycka till med dina Tula Pink-block, kommer att bli jättebra! Kram

Bibbi sa...

Det blir bra bara du får ihop dem!! Mina blev ju bra och det var också bara scraps i alla möjliga färger!!

Din jeanskasse är jättefin... återbruk är inte att förakta. Tänk vad vi skulle kunna ta vara på mycket gammalt om vi bara orkade sprätta!
Kram till dig

Gunilla sa...

Ta en bra bottenfärg, just nu är grått min favorit, och sy sedan ihop dem. Det kommer att bli jättefint!
kram

Kerstin sa...

Kommer att bli bra när du sätter ihop dem. Håller med Gunilla en bra bottenfärg så blir det toppen.
Hm, skulle kanske så smått börja på mina med. :) Dem sitter fortfarande i pärmen. :)
Kram Kerstin

Annika sa...

Ibland kan katten bland hermelinerna bli det som gör susen. Kram

Birthe Marie sa...

Her var mange spennende blokker, og nå gleder jeg med til å se det ferdig sammensydd. Sikkert smart som de sier over her å velge en bunnfarge. Det kommer til å bli flott! :-)