tisdag 15 september 2015

Pensionärskvilten:O))


En härlig ledig solig dag, med besök hos bästa sykompis för lite råd och hjälp med alla mina Tula Pink block.
Får se hur jag lyckas lösa utlägget utav blocken:O)

En annan kvilt som nu är färdig och överlämnad är Pensionärskvilten.
Jag har sytt en kvilt till två vänner som gått i pension i god tid innan det är dax, vilket skönt och avundsvärt val!
Då tänkte jag att de kunde behöva något att värma sig under i vinter,  eftersom jag vet att gåvan uppskattas ( och det gjorde den verkligen)....




Färgerna kommer inte riktigt till sin rätt, för kvilten är mer röd och grön, vilket man kan se på den bilden där jag har kvilten i knät.

Eva har fortfarande sin blogg öppen för Visa och Berätta så därför länkar jag även dit!


5 kommentarer:

Quilt och Söm sa...

Dina vänner måste ha blivit jätteglada! Dom är verkligen fina!
Kram

Anonym sa...

Hur skulle behöva skämmas för att ge bort nåt så fint?? Nää... tänk inte ens tanken.. var stolt istället!! Då blir allt rätt!!
Ingen kan låta bli att bli glad över en sån gåva vet du väl?!

Kram på dig och lycka till med ihopsättandet av dina hundra block!!

Birthe Marie sa...

SÅ fine quilt, og en fantastisk gave til de heldige pensjonistene! :-)

Annika sa...

Underbara preenster. Kram Annika

Gudrun sa...

Ljuvliga,fantastiska presenter.
kram