tisdag 31 januari 2017

Kultur!

Kultur kan vara olika saker, olika för olika människor...

I helgen hade jag två helt olika kulturella inslag...

Det första inföll genom ett besök hos http://www.quiltknuten.com/ i Växjö.
Jag behövde lite olika sorters vadd  och hade även sett en bild på en löpare som jag var lite intresserad av..

 och jag visste att mönstret till den löparen kom ifrån Quiltknuten. Så den sista biten av kocktyget och mönstret fick också följa med hem.
Nöjd och glad för det kulturella inslaget var jag:O))

Nästa dags kulturella inslag var att komma upp i tornet i Växjö Domkyrka.. Vid tre olika tidpunkter fick en grupp med besökare gå, klättra eller sträva sig upp i tornet..
Jag kan säga att man kände sig väldigt instängd, men som sagt ner kommer man alltid, även om man får klättra baklänges!





                                   Ett litet kik genom stenmuren ut på gatan.

Här bär det neråt igen.....

En våning längre ner och vi kom till vinden, den del av kyrkan som ligger ovanför själv kyrksalen.
Där kunde vi se ovanpå kupolerna som här ligger insvepta med vaddering, för att klara sig lite! längre om det skulle bli brand.



Två helt olika kulturella inslag på kulturnatten...



Inga kommentarer: