måndag 6 februari 2017

"Stusittarväder"

Var det igår, det var mörkt grått och regnligt hela dagen, så någon utgång var inte aktuell här!

Jag tillbringade dagen i syrummet, lugnt och rogivade.

Gjorde färdigt en del saker och började på en del nytt.
Jag hade en del småbitar kvar  ifrån ett projekt med Tildatyger och de sydde jag ihop på vadd tillsammans med några stadkanter och band.



En sminkväska i en bra modell som jag har använt mycket!

Jag tog även fram en gammal pärla och testsydde henne, åhh så tyst och fint hon gick.
Den får nog stå framma och glänsa lite😊



Idag är det återigen måndag och det snöar ymnigt ute, inget roligt väder när man hellre vill ha vår!
Eva Bambi har sin sida öppen för Visa och Berätta, dit jag som vanligt länkar till.


6 kommentarer:

Kerstin sa...

Härlig nesse du har sytt!
Min gamla maskin står bara still och samlar damm, tyvärr.
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Gullig necessär och symaskin!!

evaj sa...

Tack för inspiration o länkning till Visa och Berätta måndag!! Bambikram❤️

Catarina C sa...

Bara så söt nesse, och fin maskin! Kram

LoNiPe sa...

Vad paff jag blev när quilten helt plötsligt blivit en necessär. Jag såg en löpare framför mig. Tänk vad man kan bilda sin egen sanning. Necessären blev jättesöt. Och den gamla Singern ser ju jättefin ut. Stark som tusan kan jag tänka mig. Må så gott!
P.s Syvädret fortsätter

Quilt och Söm sa...

Jättefin blev din necce!
Kram