tisdag 7 februari 2017

"Stygn och sömnadsbok?"

Många gånger och vid flera olika tillfällen har jag funderat och varit sugen på att sy en bok med alla de olika sömmarna som finns i symaskinen!

Man hade ibland behövt någon form av översikt hur de olika sömmarna och stygen blir  och ser ut när man ändra på stygnlängd och bredd.
För oftast blir utsynaden något helt annat än bilden i instruktionsboken eller på symaskinen.

Nu har jag i alla! fall kommit så långt så jag kikat runt på Pinterest och hittat en del sömnadsböcker som andra gjort, som går att titta på och jobba vidare med.


En del av alla sömmar som finns på min Designer Diamond.

Jag har även valt tyg, tror jag:O))


Är det någon av er andra som gjort någon liknande bok eller något annat?




2 kommentarer:

Catarina C sa...

Hej Immi! Jag gjorde en sömnadsbok efter det jag hade köpt min senaste maskin och har haft väldigt god nytta utav den. Nu är den inte så tjusig men här är länken till den:
https://catarinasquilt.blogspot.se/2015/01/somnadsbok.html

Kram Catarina

Katarina sa...

Hej Immi! Gjorde det efter att bl.a. blivit inspirerad av Catarina C. Men jag nöjde mig med att sy upp grundinställningarna. Det blev bra många ändå:-))
Mitt inlägg kan du hitta här: http://katarinasyr.blogspot.se/2015/02/det-tog-lite-tid.html Där finns även länk till Anne-Marlen som också sytt. Ser fram emot att se hur du löser det! kram Katarina