måndag 20 februari 2017

TUR:O)

Idag är det måndag igen, ledig efter en arbetsam helg😓, men det får väl gå, allt går ju utan nyfödda barn sägs det!

Så här blir inte många knop gjorde idag, men jag hade allt lite tur och vassa armbågar när jag hittade dessa på bibliotekets rea!
Glöm aldrig "bibblan"


Jag har börjat lite smått på påsken, tiden går fort och här har det blivet en höna färdig!
Hon sitter och hänger i mitt fönster redan nu, så hon inte flyger iväg...

Beskrivningen finns i boken Vårglädje och jag har gjort flera tidigare.....fast då utan fjädrar och spets😃

En länk till Visa och Berätta kommer också då det är måndag:
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

5 kommentarer:

evaj sa...

Håller med det gäller att vara ute i tid!!
Tack för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

Gudrun sa...

Älskar den hönan..min hänger uppe jämt i syrummet och får en hedersplats till påsk! Fin du gjort din.
Bra tips med tidningar,finns även här.
LÅnade en på biblioteket idag och blev riktigt sugen på att sy något,men så är det ju det där med att få tag i tyg.
Kram Gudrun

Tumlaren sa...

Jättefin höna du har sytt. Jag har den boken men inte provat sy den. Har för mig att jag läst någonstans att mönstret inte är jättebra.

Kram

Catarina C sa...

Vilken härlig höna du har i fönstret och vilken tur du hade på "Bibblan"!
Kram Catarina

LoNiPe sa...

Heja heja för dina vassa armbågar, vilken skatt du kom över. Hönan ja, den har jag också börjat fundera på. Blir så sugen att sy fler varje vår. Må så gott!