måndag 27 februari 2017

Cykel!

Eftersom jag far och flänger på min cykel en stor del utav året, ( dock inte just nu i vinter) så kände jag för att göra en ny hallbonad med någon form utav cykel på.

Just så här ser det ut när jag kommer flygandes, ett helt underbart kort som jag fick av mina nära och kära vid en födelsedag.
Jag kunde ju inte annat än spara kortet:O)

 Tyvärr så hittade jag inte något liknade broderi, men däremot en Vintagecykel ifrån Emb Libery som jag gillade skarpt!

Här är den utbroderad i bågen, med alla färgbyten som var....Den är broderad med Fufu tråden, som jag gillar, men inte har så många färger av, men jag fick ändå ihop färgerna bra, tycker jag!

Så här blev den när den fick tyg runt sig och kviltad lite lagom i dikerna och på den breda bården..

Nu ska den pryda sin plats i hallen, istället för min vinterbonad, för nu längtar jag tills jag kan ta fram cyklen och trampa på ut i naturen.

Idag är det även måndag och Eva, Bambi. har sin Visa och Berätta, fast idag firar hon särkilt med lite utlottning, eftersom hon har så många följare, så kika in ni också och läsa och beundra!


7 kommentarer:

Gunilla K sa...

Men så fin bonad, den cykeln var ju jättefin och färgerna är superfina.
kram Gunilla

Quilt och Söm sa...

Jättefin bonad, den cykeln är jättefin!!
Kram

LoNiPe sa...

Underbar bonad. Broderiet var verkligen vackert. Snart, snart kommer du ut på din tvåhjuling igen. Och jag också fast min har motor. Under tiden får vi gasa med symaskinspedalen. Må så gott!

Gudrun sa...

Underbar!!
Min cykel är ute och det blir några rundor även om vinden ibland är kylig.
Älskar min cykel. Hoppas du snart får användning av din. Kram Gudrun

Kerstin sa...

Underbar bonad!
Kram Kerstin

Elisabeth sa...

Jättefint broderi och sömnad! Längtar själv till cykelturerna när det blir lite behagligare i luften.

Catarina C sa...

Vilken härlig cykel-bonad! Kram Catarina