tisdag 25 april 2017

Ny test!

Idag blev det en ny test med mina nessar, när jag väl kommit igång då går det på löpande band.

Därför tänkte jag testa med enbart en del utav dragkedjan till att stänga med, denna gång.

Broderade en liten katt på en bit tyg, vilket tyg inte var tillräckligt stabiliserat, men, men så är det ibland.

Utgick ifrån den biten och sydde på en del till, baksida och foder.
Använde vanliga bomullsvadd i denna nesse,  vilket inte var så bra, blev sladdrigt och tunt, tyckte jag!
Då var skummet jag använde igår mycket bättre.!
Dragkedjan fick jag dit och den blev jag nöjd med och kommer nog att klura vidare på detta med bara ena delen av kedjan..

Det blev som sagt va en ny test och utav testet blev det ett pennskrin istället:O))







3 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Her har du laget enda en fin nesse. Herlige stoff og koselig med den broderte katten. Artig å bare bruke ene siden av glidelåsen. :-)

Maja sa...

Vad roligt att se att det blev en så söt förvaring av tygerna som jag skickat dig!
Den modellen på nesse är så Bra! Då slipper man trilskas med två sidsömmmar!
Ha en trevlig Valborgsmässoafton!
Kram Maja

Anonym sa...

Fint resultat!