onsdag 12 april 2017

Snål?

Ibland vet inte jag om jag är dum, snål eller enbart tankspridd, fast man kan nog kalla det för dumsnål ibland.

På Syfestivalen i Malmö köpte jag tyg bla från Znook och ett av tygerna skulle jag ha till en klänning, Relaxed från tidningen Ottobre.
Den klänningen har jag sytt förrut och jag gillar modellen.
Men när jag nu lägger ut tyget och mönstret så räcker det så klart inte!
Tyget var på mässpris så jag kunde gott köpt några meter utan att det hade gjort något, men det gjorde jag nu inte, dumsnål som jag var!
Dumsnål är jag oftast bara mot mig själv!

Men vilken tur att jag köpte svart trikå på ett annat stället på mässan, så nu får jag ta svarta ärmar och fickor, men jag tror inte att det gör något, kanske det blir bättre, med något som bryter av.
Fortsättning följer.

Ett annat tyg, en stuvbit som jag köpte, räckte dock till en tröja till mig.



På halsrings infodringen bak satte jag ett band för att dölja sömmen, ibland ser man något på Pinterest som fastnar  och som man vill testa, tycker det blev rätt snyggt!



Inga kommentarer: