onsdag 5 september 2018

Vetekatt!

Jag har dammat av en gammalt mönster ifrån 2005....ett mönster på en vetevärmare i form av en katt.

För länge sedan sydde jag en hel del sånna här kattor, som var rätt så roliga att göra.  Nu ville mina "sytanter" sy en vetevärmare.

På så vis så kom det gamla mönstret fram och då ville jag med sy en till!

Jag kom till att tänka på alla mina stadkanter och ville använda dom till kroppen.


Sydde fast alla remsorna på en bit volymfliselin ....


Här är alla delarna färdiga och så ska dom sättas ihop till en katt...


Svansen är också stadkanter som jag flätat ihop till en svans.


Magen öppnas och stängs med kardborrband och inuti finna en separat del fylld med vete som man sen värmer i mickrougnen...   En traskatt blev det för min del:O)))




8 kommentarer:

Gudrun sa...

Vilken härlig katt du sytt.Älskar såna med värme runt nacken.kram Gudrun

Gudrun sa...

PS.Har du sytt någon sängorm?Skall just förbereda för en och tänkte att du kanske hade tips.DS
Kram

Livsresande sa...

Vilken fin katt! :)

Catarina C sa...

Den kissen måste värma skönt! Kul stadkantkropp!
Kram Catarina

Elisabeth sa...

Vilken häftig katt, så användbar.

Annika sa...

Men så mysig. Kram Annika

Anonym sa...

Hi Immi what a beautiful cat ,what a beautiful heat pack,well done my friend xx

Lappedamen sa...

For en morsom ide. Er søt katt og god å ha rundt nakken.