torsdag 30 augusti 2018

Tid?

Undra hur mycket tid man lägger på att leta efter grejor som man inte hittar, särskilt från syrummet?

Igår la jag mycket tid på att leta efter en inchfot till min symaskin, jag visste att jag lagt den i min väska där jag förvarar mina pressarfötter....Men den fanns inte där.

Jag letade på golvet, jag letade i symaskinerna, jag började om flera gånger och letade återigen i min väska till fötterna!

Men den fanns inte att hitta någonstans!

Sista gången innan jag gick och la mig, så tittade jag igen i väskan och vad tror ni jag hittade då?!
Jodå, där låg den så fint i sitt fack i väskan!
Väldigt konstigt att det kan vara så?

Min skärmatta som också är borta undra vad jag kan hitta den?


Tiden är ett konstigt fenomen, tiden går utan att vi kan göra något åt den.
Man kan inte styra tiden och tiden går bara ifrån en.
När man är barn tycker man att man har all tid i världen...


Detta är också en tid för flera ,flera år sedan!





Och detta kan man också lägga mycket tid på!

2 kommentarer:

Catarina C sa...

Väl att din pressarfot låg där den skulle, tyvärr är igenkänningsfaktorn hög. Ser att du har vällt ut dina stadkanter, har du något på gång?
Kram Catarina

Annika sa...

Tror att det har med åldern att göra, men du är ju fortfarande ung. Kram Annika