lördag 4 augusti 2018

Fleccefiltar!

Värmen håller oss fortfarande i sitt grepp, solen bara skiner och skiner, temperaturen når nya rekord för varje dag...och människan och djuren och naturen längtar efter vatten...När ska det komma?

Två veckors semester, mitt i  min ledighet är jag, hade inte haft något emot att haft ledigt för jämnt, men, men snart slår det till:O)))

Lite åsta kommer jag i mitt syrum, små stunder och när det inte är så varmt så går det att vara där.

Nu har jag givet bort de små filtarna som jag sydde till de två nya släktingarna.. de behöver dock inte använda dom ännu, men det kommer nog en höst också..

Vincent och Ebbe..


På Vincents filt satte jag flanell som bakstycke och på Ebbes blev det ett Tilda tyg.

Då de små gossarna har varsin storasyster så fick de varsin kassväska  och storebrodern som också fanns fick ett hörlurefodral..


2 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fina täcken och väskor du sytt.Beundrar dig på många sätt.Inte minst för att du orkar i värmen. Idag fläktar riktigt skönt och jag skall skölja upp två toppar jag sytt av diverse tyger i hyllorna.Jag vill sy mycket,men orken har inte funnits.
Ha det gott!
kram Gudrun

Anonym sa...

Hi Immi oh what beautiful projects you have made,well done my friend xx