söndag 19 augusti 2018

Slut!

Tänk att fyra veckors ledighet kan gå så fort, imorgon är det dax att dra på sig "munderingen" igen. Hoppas verkligen byxorna passar kring magen efter allt gott som slunkit ner i sommar:O)))

Igår unnade jag mig att sticka iväg på en spontan syträff i grannbyns Folket Hus.. dock var det lite dålig uppslutning, fyra stycken var vi!

Men tydligen brukar det vara flera, detta var bara ett undantag.

En väldigt trevlig dags träff med trevliga människor. Så mycket tillverkat blev det dock inte!

Mönstret ville inte som jag ville, så den grejen blev inte klar. Däremot hade jag tagit med mig en kviltad tygbit som blivit över sedan jag sydde en större toalettväska.

En Open Wide från ByAnnie.


Med mesh invändigt till fickor.
Väskan är nu bortgiven till ett födelsedags barn.

Av restbiten som blev kvar sydde jag två små nessar!
Inget får gå till spillo.


Idag är det dock måndag så jag skickar detta inlägg vidare till Eva som har sin Visa o Berätta öppen!


5 kommentarer:

Gudrun sa...

Alltid lika fina saker du syr!!
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Så söta förvaringar du hann att sy på din utflykt!
Kram Catarina

EirinH sa...

Flotte små forvaringer med lekre kanter. Morsomt at de er sydd av rester!
Ønsker deg en flott dag!

Annika sa...

Snygga förvaringar. Kram Annika

bylijo.blogg.se sa...

Vilka fina necessärer sydda i snyggt tyg.