tisdag 28 augusti 2018

En ärtig sak!

När man syr mycket och använder sitt strykjärn ofta, då kan man behöva byta till ett nytt ibland!
Det kände jag att jag behövde idag, kunde inte motstå denna lilla ärtiga gröna sak med sin långa sladd:O)) och eftersom jag är grön, som dom som känner mig vet, så var beslutet lätt att ta.....


Några andra små saker som blev klara idag och som dom som känner mig vet att jag gillar att sy!

Tre nya nessar!! Något behov finns inte, men behovet av att skapa dom fanns.....
En tygbit som fanns i mitt skåp behövde omvandlas till något bättre än just en tygbit!


Hur många i dessa modeller som jag sytt , vet jag inte, men otaliga är det.
Beskrivningen finns i denna tidning och skapare är Lizzan..
http://hizzan.blogspot.com/

Trots att det är tisdag idag så har Eva sin Visa och Berätta öppen, så kika in där också om ni är nyfikna på flera sydda ting..


3 kommentarer:

Catarina C sa...

Härlig färg på ditt nya strykjärn! Lizzans nessar är jättesöta och du har fått det lilla extra på dem. Har också sytt ganska många av hennes mönster, men det är några år sedan, bra att bli påmind!
Kram Catarina

EirinH sa...

Herlige små punger. Stoffet var utrolig vakkert, skjønner godt at dette måtte brukes på noe fornuftig :)
Ønsker deg en flott dag!

Lappeklipp sa...

Ja det var ett ärtigt strykjärn :o)
Jättefina nessar, såg att Lizzan tänker blåsa liv i sin blogg igen, härligt!!!!