måndag 1 oktober 2018

Snap Bag!

Ny vecka och till och med ny månad, vad september försvann vet inte jag? Kanske ni andra har någon aning?

Jag fick häromdagen tips på en ny lite förvaringen, åtminstone för mig....
En Snap Bag med instruktion ifrån Rilye Blake Design, finns en liten film på Youtube om ni är nyfikna..

Min start var så här...

Några gamla fatquaters från Netto och en ny rulle stålmåttband?!


 När jag var igång och sydde dessa små roliga "Snapparna" så blev det två till i Tilda tyg.
På den ena sydde jag av botten, så blev den lite större inuti med en gång.

Man sätter i bitar av stålmattbandet i kanten och så drar man i trekanterna och snipp snapp
så öppnas förvaringen..

Jätteskoj att göra och snabbt går det och man kan göra i vilken storlek man själv vill och behöver, testa själva som sagt va, kika på filmen så finns mått till dessa där.....

Måndag så jag länkar till Eva som har sin Visa och Berätta öppen

2 kommentarer:

Catarina C sa...

Så gulliga dina snäppbörsar blev!
Kram Catarina

evaj sa...

Tack för din inspiration på Visa och Berätta måndag!!Bambikram