måndag 25 februari 2019

Fångar dagar och upplevelser!

Vissa dagar känns bra och vissa mindre bra, den idag kände väldigt bra...  Solen sken och det kändes som vår i luften, man kan inte annat än att tro och hoppas att snart, snart har vi våren här på riktigt.

Jag har idag sytt färdigt några småfolkskläder, en tröja och ett par byxor i det supersköna materialet plysch...detta tyg fanns väldigt mycket när mina barn var små och särskilt nyfödda små bäbisar skulle ha kläder utav denna kvalitet.. En super kvalitet fanns ifrån ?? ( ja inte kommer jag på vad det namnet var:O)))))))

Mönstret till jackan fanns i en gammal bok från 70talet, som jag jämt använde att sy ifrån då. Sy kläder av mjuka tyger, hette den.


Det blev även en kjol utav en tygbit som jag hade klippt bort från min klänning, återvinnings tider är här:O))


Vem som ska få kläder vet jag inte ännu, men jag hade roligt medan jag sydde, så det är inte så viktigt..

Måndag idag och Eva har sin Visa och Berätta öppen som vanligt...kika gärna in där också.

1 kommentar:

Gudrun sa...

Oh,javisst är det så kul att sy små kläder. Härliga tyger du använt och säkert kommer plaggen till stor glädje.
Vilken vår vi fått,känns lite konstigt ändå i februari.Ha det så gott!

kram Gudrun