söndag 17 februari 2019

Syträff!

Igår var jag iväg på en syträff över dagen för likasinnade sydamer och sytjejer som jag. Det var faktiskt några yngre tjejer som var med och det är så roligt och trevligt att se att återväxten bland åtminstone syning av kläder är tryggad.
De sydde för hjärtans lust både barnkläder och kläder till sig själva. En del av dom hade tre! symaskiner med sig, och använde allesammans. Det var en vanlig maskin, en overlock och en cover maskin med bandvikare, inte utan att man blev imponerad av alla dessa tekniker och kände att man kanske behövde en sån maskin också:O))

Jag för min del var nöjd med att släpa med min vanliga symaskin och alla tillbehör som man behöver. Och så mycket åstakommit blev det inte för min del, men det visste jag innan.. Jag har svårt för att koncentrera mig när det sker mycket runt omkring.
Men en liten ficka, en förvaringsficka i Tilda tyg som matchar mina andra förvaringar i samma tyg.


                            Plast på framsidan med dragkedja, man kan ju alltid frakta sina små linjaler i fickan.
                               

                            Lite kviltning i rutor för att hålla ihop tygerna.

Jag sydde även några block till min Puzzelkvilt som nu börjar växa i högstorlek.


En trevlig dag som kommer att återkomma  en dag i månaden...

2 kommentarer:

Catarina C sa...

Även om du inte fick så mycket sytt verkar du haft en trevlig dag. Att ha med sig tre maskiner verkar väldigt ambitiöst, man är glad om man orkar ta med sig en. Din lilla förvaring är fin, praktiska saker att ha lite olika saker i!
Kram Catarina

Gudrun sa...

Superfin förvaring och dina block kommer att bli spännande att se tillsammans.Kram Gudrun