söndag 8 september 2019

Rensa och röja i röran!


Jag försöker att rensa lite grann i mitt syrum och i min stora längsmedhusetgarderob,,,,,men det är inte lätt.
Ett par kassar med kläder och egensydda handväskor ska komma till något bättre ställe, typ Röda korset eller någon annan hjälporganisation som är intresserad av dylika ting.

Men sedan är ju grejen att man hittar andra saker som man glömt eller förträngt..Helt plötsligt fanns det en stor brun vintagepapplåda, bland flera andra och när jag lyfter på locket, så finns det fullt med provbroderier. Broderier som jag testat, broderier som jag tyckte var fina, men som jag inte tagit hand om eller brytt mig om, sedan när de var klara.
För grejen är att det alltid är bra att testsy ett maskinbroderi innan man broderar det på riktigt så att säga!

Det fanns många sånna i denna lådan.....



En del gick direkt i papperskorgen, men många får jag försöka att göra något av, så jag plockade ut tre till en början med och ska se vad jag kan hitta på med dom!


Längst ner i botten låg en skrynklig vepa med en träffade text på, som jag broderade och sydde en gång. Denna hade vi uppsatta i vårt arbetsrum, när jag jobbade med palliativ vård, många träffande ord, för så här är det faktiskt.


3 kommentarer:

LoNiPe sa...

Känner igen det där med provbroderier. Har också en stor låda, som jag så sent som idag fyllt på med ytterligare ett måste-bara-få-provbrodera-och-se hur-det blir. Jag försöker visa lådan för andra sytokar och så får de ta det som de fastnar för. Jag vet ju ändå inte vad jag ska göra med dem. Lattjo hobby vi har. Må så gott!

Annika sa...

Sy så mycket man har i skåp och lådor. Roligt när det kan användas till något. Kram Annika

Catarina C sa...

Ibland måste man bara röja bland sina sysaker och färdiga alster, det är ju också så att allt man sytt känner man inte för att spara, eller!!!
Kram Catarina