onsdag 15 januari 2020

Babynest!

Jag har fått äran att sy ett babynest till mitt barnbarns lilla baby, som ska komma i april!

Det var ett stort förtroende och en del jobb, innan jag blev nöjd med det!

Har inte sytt något tidigare, så jag hade inga referenser hur det skulle se ut i verkligheten.
Det är en sak att se det på nätet och en sak att se det i nuet.

Jag tyckte först att det blev lite litet, men mönstret och måtten stämde, så efter att jag sytt om det två gånger, så fick jag vara nöjd.

Nestet mottogs i helgen och mottagaren  var nöjd och det är huvudsaken.


Jag sydde en lös madrass och ett kuddfodral och även en lös bit som gick runt bandet, så inte fötter skulle fastna i snöret. Det kan man plocka bort om man vill.




3 kommentarer:

Gudrun sa...

Oh,så fin!!!!!!!
hade jag aldrig fixat,men du kan allt!!
kram Gudrun

Catarina C sa...

Så gullig ditt babynest blev och håller med det Gudrun skriver!
Kram Catarina

Annika sa...

Jättefint. Kram Annika