onsdag 1 januari 2020

2020

God fortsättning till er alla som är här inne och kikar runt, så roligt med er alla.

Årets första dag, 2020, lite skoj att säga och skriva. Tänk för tjugo år sedan vilket ståhej det var i milleniumskiftet,...

Jag har haft en bra år, ett skönt år, med avslut på mitt arbete. Varit hemma och bara haft det bra, gjort precis vad jag vill, inga måsten eller prestationer som måste åstakommas.
Inga som jagar en och vill att man ska prestera mer o mer o mer och springa fortare och fortare.
Tänk va skönt!

Jag ger inga nyårslöften, för dom kan jag ändå inte hålla, åtminstone inte om det gäller mindre mat eller godsaker..för mig är det livets goda:O))
Rör på mig, gör jag efter vad jag orkar och kan, promenader, cykling och trädgård får räcka gott!

Idag startade jag dagen med att plocka fram en del resttyger, byta skärblad i min skärkniv, det kan vara bra ibland.
Kniven skar som i smör och oups så hade jag skurit av måttbandet:O))


Ett barntyg som jag tänkte utgå ifrån, skära remsor som matcha och sy ihop remsorna till ett stycke,.
Skära itu stycket igen och sy ihop på andra ledden...konstig man är!



1 kommentar:

Gudrun sa...

Så fint att läsa att det blivit bra för dig och att du njuter med att vara "fri"--bara att njuta.Vilken härlig hobby vi har och jag tror det är en mycket bra medicin att vrida och vända på tygbitar, sy ihop och skära isär:-)).
Lycka till på det nya året!
kram Gudrun