måndag 12 april 2021

Två månader!

 Idag är det exakt två månader sedan jag fick beskedet att det var covid 19 som jag hade, men inte trodde jag att det skulle vara så drygt! Fast egentligen visste jag ju det, men hoppades att det inte skulle vara så.

För fortfarande kan jag vara trött och slut vissa dager och särskilt nu när magen pajade ihop också. Men jag kunde i alla fall äta lite försiktigt de sista dagarna och bara det gör ju att man blir lite starkare och inte så svag. Så jag har ett fortsatt hopp om att det ska vända när alla undersökningar är gjorda, vilket jag ser fram emot. Sen ska  sprutan kickas in också, vilket jag ser fram emot, för den ska vi ju ta ändå enligt expertisen.

Inte mycket sytt har det blivet men en liten utflykt till Gittes stuvkällare blev det i förra veckan, Jag skulle inte ha något men några små tygbitar kunde jag inte motstå.


                                           Två härliga Tula Pink tyger, ett bastyg och ett tjusigt väsktyg med 

                                                  blommor.

Lite vårblommor har jag plockat i trädgården och hör just nu från tvn att till helgen ska det bli varmare väder, vilket gör att man kanske kan röja vissna perenner i rabatterna. Om jag orkar!





5 kommentarer:

Annika sa...

Det går ju åt rätt håll med ditt mående även om det tar tid. Köpa tyger är en bra medicin. Kram Annika

Catarina C sa...

Vilka fina tyger du har köpt, man måste ju försöka pigga upp sig lite grand. Hoppas det fortsätter på den inslagna vägen och att du snart känner dig frisk och kan ägna dig åt din sylust!
Kram Catarina

Gunilla K sa...

Krya på dej!
Finfina tyger, det med blommorna är jättefint.

Kram Gunilla

Elisabeth sa...

Krya på dig!

Gudrun sa...

Fortsatt god bättring till dig!!Vilka fina tyger!!Ser fram emot vad fint du skall sy av dom--

Kram Gudrun