måndag 21 juni 2021

Sol och värme!

 I helgen var det ingen risk att man blev myggbiten, som alltid min svärfar sa!

Det var en tropisk värme som var lite olidlig både på dagen, men framför allt på nattetid. men nu har åskan och regnet kommit till oss, så idag känns allt lite lättare.

I helgen var vi ändå på vår utflykt till sonen med hans familj och fick äntligen träffa vårt lilla barnbarns barn. Hon fyllde ett år i våras och eftersom vi inte vågat träffats på 8 månader! på grund av hur allt ser ut, så var det extra skoj att kunna gratulera henne nu istället. 

Jag hade sytt lite smått och gott, som det nästan alltid blir när man ger bort presenter. Till lilla Hedda hade jag knopat ihop en sångpåse med små kuddar med broderade djur och saker som kunde härröra till musik. Jag tycker det är trevligt att både kunna läsa och sjunga för små barn, hoppas hennes föräldrar tyckte detsamma, men det tror jag.




Hon fick även ett förkläde och en stor kudde med enhörning efter mönster från Elizabeth Hartman. 



En underbar helg som man nu längtar mer efter och hoppas att det snart kan återgå och man vågar träffas som vanligt igen!



2 kommentarer:

Annika sa...

Underbara presenter och härligt att livet återgår till det normala. Kram Annika

Gudrun sa...

Vilka härliga saker du sytt till presenter,kommer att ge glädje långt in i framtiden.
Öland har fortfarande inte fått en droppe regn och jag måste säga att vissa dagar längtar jag tillbaka till västkusten:-))

Kram Gudrun