måndag 1 augusti 2022

Barnnnecessärer.

 Tänk att det redan är den 1 augusti, tycker det var just maj månad och vi alla såg fram emot sommaren med glädje. Nu börjar den redan avta, redan mörkare och fuktigare på kvällarna..Men som väl är så finns det lite kvar att krama ut ur sommaren.

Jag har sytt två barnnecessärer som jag fick en förfrågan om jag kunde skapa ihop. 

En hel del plock med ett mönster där den ena var för liten och den andra för stor, så jag fick göra något mittemellan. Mönstret är en gammal trotjänare, Stor o liten från AnnAka, som fanns här i en pärm.

Jag kviltade fram och bakstyckerna, för jag använde en kraftigare plattvadd som mellanlägg, just för att dom inte skulle bli för styva och oformliga till barn.





                                 Det blev även ett broderi på framdelen så det gick att skilja väskorna åt.






                                            Ett par invändiga fickor i ett gräsgrönt tyg!




3 kommentarer:

Gudrun sa...

Så söta i underbara tyger o fina dekorationer. Vilken lycka att få en sådan.

Annika sa...

Så söta. Kram Annika

Kerstin sa...

bara så söta!! Kram Kerstin