torsdag 28 juli 2022

Panduro!

 Tänk när Panduro sålde Tilda tyger och Tilda tillbehör, då kunde man verkligen fynda på deras reor vid denna tiden. 

Nu säljs enbart Tildatyger i speciella tyg eller quiltbutiker, till dyra pengar.

Jag fick upp ett minne på Facebook på denna bilden från 2017, här var det utförsäljning och nästan gratis:O))



Då var det roligt att gå på Panduro, nu gör jag det nästan aldrig längre. Där finns bara färdigskurna tygbitar i konstiga färger och mönster till konstiga priser. 

Nej, nu får man vara glad om man kan fynda något när man går på loppisar istället. Och som vanligt så levererade Erikshjälpen i helgen.

Ett gammal gammalt Tildatyg som fyllde mitt hjärta med glädje.


Och så hittade jag så klart ett annat tyg också, en fem meter lång gardinkappa i härligt brunt retrotyg. Som jag dock inte ska ha som gardin då, utan den kommer användas till något anna,t om inte som hyllvärmare.



Inga kommentarer: