lördag 2 juli 2022

Linneklänning!

 Nu när det är så varmt ute och även inne så vet man knappt vad man ska ta på sig. 

Är man då ingen klänningsmänniska, och de flesta klänningarna är i trikå som jag har, så blir det väldigt varmt, tycker jag...Då får man kika efter något luftigare, tunnare, tyg i bland alla tyger som man har!

Då hittade jag detta linne tyg, längst ner i en hög, inköpt för flera år sedan och som sen blivet liggandes till ett rätt tillfälle"! 

Kanske var det tillfället nu, inte vet jag, men tyget åkte fram och jag började leta bland alla mönster som finns här. Jag ville ha ett enkelt, lättsytt klänningsmönster som jag visste skulle passa och hittade då en gammal trotjänare .Ett mönster som jag använt mycket för flera, flera år sedan, 1995 stod det på tidningsurklippet. 

Om jag la på lite extra sömsmån så skulle det nog passa!:O))




                                          




2 kommentarer:

Gudrun sa...

Så ljuvlig!!
Kram Gudrun

Elisabeth sa...

Så fin den blev!