måndag 6 februari 2023

Spets!

 På sociala medier finns det mycket, både på gott och ont. Man kan hitta mycket inspiration och få mycket intryck och tips. 

I mitt flöde dök det upp en lite film med att använda spets och sy sig en sminkväska. 

Det kunde jag inte motstå, här finns nämligen en massa spets, band, virkade och broderade dukar som det användes av i filmen.

Jag hade en bit bomullsvadd, tog scrapstygbitar och placerade dom på vadden, över tyget la jag spetsar, dukar, band och lite vad jag tyckte passade. Överalltsammans lades sedan ett lager med vit tyll och sen sydde jag och kviltade fram och tillbaka  och hur som helst. 



Eftersom jag inte följde direkt något mönster eller mått på väskan så fick den bli i den storleken som det blev! Väskan blev även olika på vardera sida.



Ett litet lagom, roligt, snabbt projekt. 


2 kommentarer:

Annika sa...

Så fin. Jättebra idé för spetsat och band. Kram Annika

Gudrun sa...

Gillar att du lägger upp bilder här på din blogg också. Bilderna blir mycket bättre här.

Tycker Gudrun:-)))

Spetsar är väldigt vackra klenoder