torsdag 25 maj 2023

Singapore sling bag!

 Ett väskmönster från Pink Pony patterns, Singapore sling bag. Mönstret har jag haft länge, men inte varit så intresserad av att sy det.

 Hade fått för mig att det skulle bli en liten, liten väska, mer som en plånbok i storleken, men där hade jag fel.

 Det blev en helt svensk lagom väska, som rymmer en mobil telefon och lite annat som man vill ha med sig. Inuti är det en  dragkedjeficka, ( vilken nog var det värsta att få ihop på hela väskan) och en tre delad vanlig ficka. Vinylen som är på utsidan kviltas, men locket behålls som det är, okviltat. 

Väskan var annars lätt att få ihop och beskrivningen med bilder gick lätt att följa, jätterolig att sy.

Jag gjorde först en, som jag ska ha på mitt barnbarns student, som ska matcha min klänningen, blå vinyl med blommigt lock.

Av bara farten och för att det var så roligt att sy väskan, så blev det en till. Denna i Tula Pink tyger, både på lock och som foder, svart vinyl till själva väskan.






 



4 kommentarer:

Kerstin sa...

Så läckra båda blev! Hm, inte sytt väska på mycket länge, men efter att sett dina, så kanske man borde tänka om och göra en. :) Tack för inspirationen.
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Båda är så vackra!!Du syr så fint Immi!Önskar dig en fin Pingst!

Kram Gudrun

Annika sa...

Så snygga. Kram Annika

Catarina C sa...

Vilka fina väskor du har sytt! När du kviltade den använde du övermataren eller sydde du med pressarfoten i teflon? Använde du vanlig vadd? Har själv blå vinyl hemma som jag "snart" ska sy väska utav.
Kram Catarina