lördag 6 maj 2023

Väska!

 Fortfarande inga varma vindar, solen skiner dock men blåsten är iskall..Nu kan vi bara se fram mot varmare väder, till veckan kanske. Hade gärna önskat det, då käre maken fyller jämt år på lördag:O))

Jag har sytt ihop mig en ny väska. Delarna har legat utklippta länge och dom har sytts ihop steg för steg, för att kunna visa och förstå lite bättre hur beskrivningen är uppbyggd.

Men nu tror jag att jag har kläm på det hela.

Så en väska i "fått" vintage tyg, ett marinblått vinyl tyg till botten och ett foder från skåpet.

Väskremmarna sydda jag fast på samma avstånd denna gången och inte ojämt som det skulle vara enligt beskrivningen. 

En ny väska fodrar också en ny "nesse" och det är som vanligt den från Lizzan som jag syr allra mest.





2 kommentarer:

Catarina C sa...

Din väska ser jättefin ut, snyggt med vinylen. Lizzans nessemönster blir aldrig fel. Till helgen blir det nog bra väder till din mans födelsedag, själv ska jag på sy-lan den helgen!
Kram Catarina

Kerstin sa...

Vilken superfin väska i jättefina tyger!
Kram Kerstin