onsdag 4 oktober 2023

Julklappskvilt!

 Nu är förkläder bortgivet och dt blev verkligen uppskattat.......

Här står min bror i sin snickarbod med förklädet på sig och är så så nöjd.


Nu har jag startat upp julkvilten som jag började på efter förra julen. Då kviltade jag täcket med alldeles för tjock vadd, som jag inte var nöjd med. Efter ett evinnerligt sprättande så fick jag till slut bort kviltningen och kunde byta till en bättre vadd. Sen blev det liggandes, men nu fick jag lust att starta om det igen. Annars går det snart till jul och det blir inte klart detta året heller.

Här är det kviltat runt omkring i alla linjer, men inser att jag måste fortsätta med någon form av kviltning även i paketen. Så idag blir det att testa hur det blir att enbart sy runt snöret inuti paketen...

Ja, jag testar nog så!




Inga kommentarer: