fredag 9 augusti 2019

Ida-Clutch

Jag har en kär vän, sedan jag var tonåring, som jag träffar med jämna mellanrum och till våra födelsedagar brukar vi alltid gratulera varandra. Jag brukar ge henne något som jag sytt, eftersom hon är en av dom som jag vet tycker om hantverk. Fast efter många år så blir det svårare och svårare att hitta på vad jag ska sy.

Hon har nog fått det mesta som tänkas kan i syväg...Väskor, handdukar, sminkväskor, kuddar, Tildatomte, dukar, ja listan kan göras hur lång som helst.

Detta året var lika stort dilemma!  Så i år blev det en ny form av handväska, en sk, Ida-Clutch...en bra modell som kan göras större eller mindre och bäras kring handleden om man vill.


Jag sydde den i mörkblå skinnimitation köpt på Symässa i Malmö i våras, just för detta ändå mål.


 Här är den uppvikt och man ser ett blått foder inuti.


 Satte även på en tingeltangel på dragkedjan, ser alltid trevlig ut.


Jag kompletterade väskan med en lite nesse,( min paradsyning) i maskinbroderat tyg och så ett litet näsduksfodral..

1 kommentar:

Kerstin sa...

Läcker väska. Kul när det man syr uppskattas. Har också en väninna som gillar det jag syr till henne. :)
Kram
Kerstin