måndag 12 augusti 2019

Syanteckningsbok?

Ska jag kanske kalla den för det, inte vet jag? Men en bok, (mapp) vari jag kan anteckna, notera förattkommaihåg saker, om vad, när, hur, varför, osv jag sytt en viss sak.

Det har jag här,
  denna underbara pärm har min kära dotter gjort till mig. Hon har designat den, anteckningspappren, och utförande på mappen själv.
Pappren hon använt är Tildapapper, då hon vet att jag gillar det.


  Längst fram två fickor, olika flikar med anteckningsblad innan för till att notera på


Flikarna är laminerade och olika Tildapapper är använda.




Längst bak i pärmen är det plastfickor till förvaringar.

En helt underbar sak som jag efterfrågat länge...ofta när man sytt eller designat något, så tror man att man kommer ihåg vilket mönster man använde, vilken ändring man gjorde eller vilket tyg man sydde i, nu kan jag dokumentera allt detta!

Nu måste jag fundera och tänka över om jag ska klä pärmarna eller bara ha ett vinyltryck på framsidan och framför allt tänka vad jag ska notera så allt blir snyggt!

Måndag idag Eva Bambi har sin Visa och Berätta öppen som vanligt alla måndagar!







2 kommentarer:

Turid sa...

Fott. Nå gjelder det bare å bruke den. Lykke til.

Gudrun sa...

Vilken underbar present från din dotter!!
Kommer säkert att bli flitigt använd!
Kram Gudrun