tisdag 27 augusti 2019

Quilt!

Igår var jag tillsammans med två syvänner ute på en utflykt i det varma vädret.
Vi tog en biltur till Perstorp, ett liten samhälle i Skåne,,,och där bar GPS oss ut långt ut i ingenstans.
Grusvägar och skog, och rätt som det var, så stod det en skylt med Quilthjärtat...

När vägen tog slut så nådde vi målet, ett hus med ett rött litet uthus, fullt med tyger och tillbehör för oss #konstiga" människor. Som ni ser, så sken solen från en molnfri himmel, så det var väldigt varmt inomhus.


Vi fick träffa Margareta som har butiken och vi blev bjudna på gott kaffe och dopp...
Man fick tyvärr inte ta kort inne i butiken, så jag kan inte visa allt fint som hon hade där.

Men som vanligt var det ju lite som följde med hem i kassen:O))


En mycket trevlig utflykt till en trevligt ställe..

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Verkar vara ett trevligt ställe!

LoNiPe sa...

Dit ska jag också ta mig en dag. Fina inköp du gjorde. Må så gott!

Catarina C sa...

Vi härlig utflykt ni gjorde, själv har jag inte varit hos Margareta, hon kommer ju med sin affär med jämna mellanrum både till Gåsakviltarna och till Öresundsquiltarna. Klart att lite får följa med hem, det hör ju liksom till!
Kram Catarina