söndag 16 oktober 2011

Söndagen idag...

Nu har snart söndagen gått till ända och för den delen både veckan och helgen...
Veckans dagar har lunkat på i sakta mak utan att det hänt så himla mycket....

Jo visst, barnbarnet M idgade klippövningar i skolan. Hon går i första klass och då skulle det övas på att använda sax!!! Det slutade med att hela luggen åkte med i saxen:O)))
Så för tillfället har hon en väldigt hög panna.....
 Det fick bli ett extra besök hos frissan som försökte rätta till misstaget så gott det gick, och man kan ju säga att det fanns inte så mycket att göra.
Tur att håret växer ut igen:O))


I lördags kom det stora barnbarnet H med familj hit ner från Jönköping, så då fick jag rå om henne lite grann, fast sen är det så sorligt när det ska åka hem... För trots allt är det några mil här emellan och man kan inte bara åka dit upp en kväll  när man saknar dom!

Efter att dom åkte, så har jag plocklat undan på altanen, blommorna har fått sin vintervila, alla saker som är till prydnad är undanplockad och dynorna bortplockade.... Så här länge har vi nog inte utnyttjat altanen någon gång, tror jag,,? Det har varit soligt med kallt idag, så hur vi än stretar emot så dras vi mot vinterns köld. Imorgon ska jag plocka fram vinterjackan så jag inte fryser för mycket när jag cyklar hem från jobbet på kvällen...

Jag har kikat i många fina bloggar och förundras över hur fina ting som sys och en hel del utav scraps...så jag blir så sugen att själv starta upp något......? Får se vad det blir!

1 kommentar:

evaj sa...

Kramar från Varberg!!