måndag 24 december 2012

Julafton!

Är det idag!

Hos oss så firade vi igår hos sonen med familj i Jönköping, en god och fin dag trots att vi fick ge oss hem lite tidigt på grund av ovädersvarningen...

Vi hann ca 10 mil hemifrån innan det började blåsa och snöa, blåsten drev upp snön på vägen så sikten var dålig.
Det var tur att det fanns snöpinnar och hack i mittenremsan så man visste var man var.
När man då får krypa fram i sakta mak, så är man väldigt nöjd när man till slut kör in på uppfarten hemma!

Snön fortsatte att falla hela natten, men idag har vi plusgrader och en tung, tung snö att skotta bort.

Dagen idag blir lugn här med Km och jag bara, lite god mat och tv o dator läsning:O))
Därför vill jag passa på att önska er alla som kikar in här en

GOD JUL!

I veckan har det knopats lite grann, bland annat gjorde jag några egna gammeldax godispåsar....Lite skoj att göra, men man får tänka på att ha lite kraftigare papper än vad som oftast är nu för tiden till inslagning.
Då hittade jag en gammal rulle julpapper i källaren och så ett fint notpapper på rulle ifrån IKEA...






Jag har även sytt varsin stickpåse till kära dottern och en till mig....







                   
                     

4 kommentarer:

Catarina C sa...

God Jul på dig själv, Immi, skönt att ni kom hem ordentligt, här i Skåne var det också mycket ovädersvarningar. Trevliga godis- och stickpåsar du har gjort. Kram Catarina

Bibbi sa...

EN FORTSATT GOD JUL
önskar jag dig Immi!!
Så skönt att ni kom hem utan nån obehaglig överraskning... vädret är inte att lita på nu!
Härliga stickpåsar har du fixat till inför nästa "termins" stickning!
Ha det gott tills vi hörs igen!
Kram

Lizzan sa...

En fortsatt fin och god jul önskar jag dig!
Kram Lizzan

Anonym sa...

My partner and I stumbled over here by a different web page and thought I
should check things out. I like what I see so now i'm following you. Look forward to looking over your web page for a second time.

Feel free to visit my web blog Calories Burnt Walking