lördag 21 december 2013

Fääärdig:O))

Nu är jag färdig med de flesta julförberedelser, det kan inte bli mer heller!
För imorgon firar vi julafton här, som vanligt höll jag på att säga!

Det är nog inte många jular som har firats på sin rätta dag på många, många år....Då man jobbar inom vårdyrken så är det svårt att få ledigt hela julen..Då skulle man valt en annan yrkesbana:O))
Men jag är glad för att jag är där jag är, så då jobbar jag gärna julen!

Imorgon kommer barn och barnbarn med vidhängande familjer och så min mans bror, hela huset fullt ett lite tag:O))
Maten är färdig, ostkakan är fixad och marsipantårtan gjord..får inte glömma persikohalvorna.....................
Oj, oj, oj, vad olika traditioner man har, men det är ju tur så det inte är lika i alla hem...

Granen står så grön och grann i stugan och julklapparna ligger därunder, några stycken till barnen bara...Men vilka är barn, hur länge är man barn... inte lätt att veta!

Det är lite pyntat, inte så mycket i år....




Ojjjj, oj, oj, jag har glömt att dra fram spisen och städa där bakom.....undra om det blir jul ändå?

4 kommentarer:

evaj sa...

Jo då ,julen den kommer även om du inte städat bakom spisen!!
Visst är det så när man jobbar inom vård odyl...Kjell mannen här jobbade 25 julaftnar under sin tid på räddningstjänsten och jag jobbade väl resten!!Det är liksom att bar gilla läget!!Hur som helst så vill jag önska dig en Riktig God Jul!!Bambikramar

Bibbi sa...

Så klart att du måste fram med spisen... ta kyl och frys samtidigt tokfia!!Men det ser ju juligt och fint ut på dina bilder så det blir säkert alldeles underbart bra!!
Det blir jul hur vi än gör vet du väl?!
En God Jul och Ett Gott Nytt År till dig och de dina!!
Kram

Britt-Inger sa...

Inte skall man tänka på städningen nu när du har så fint. Julen kommer ju ändå.
God jul och Gott Nytt År
Kram

Catarina C sa...

Så fint pyntat du har och det är bättre att städa bakom spisen vi annan tillfälle, nu får du njuta av julen imorgon. Önskar dig en riktigt GOD JUL! Kram Catarina