fredag 13 december 2013

Hopp!

Ett hopp har det blivet här i bloggen.......Men hoppet beror på allt som man ska hinna med innan jul!
För efter jul, den tiden finns inte:O)))

Varje år går man ut med de tankarna, att denna julen ska jag inte göra så mycket. Jag ska lära mig att säga nej, när några vill ha broderier gjorda, jag ska lära mig att köpa julklappar i god tid, jag ska göra köttbullarna i god tid, osv osv osv...
Vi bryr oss inte om att julpynta så mycket, jag jobbar ändå hela julen....?

Men vad hjälper det att man tänkte så i november månad....Nu är det lite mera än en vecka kvar sen ska julen firas in:O))

Men köttbullarna är gjorda idag, de broderade handdukarna är snart färdiga, julkorten blir skrivna i helgen och de sista julklapparna köps då också.
Så visst hinner man med, det får bli som det blir, för jul blir det i vilket fall som helst:
Så simma lugnt!

I helgen rymmer vi hit så varvar ner:O))
Snön lyser vit på taken endast tomten är vaken!


Inga kommentarer: