måndag 13 januari 2014

Litet kik:O))

Nu har även vi i Södra Sverige fått lite vinter, minusgrader har det varit idag och säkert blir det detsamma inatt.
Hoppas bara att snön håller sig borta, jag skottade nog med den varan förra vintern...
Var till och med ute med min opererade fot och skottade, det var bara träning:O))

Idag har jag varit i simhallen och simmat några längder, badat i bubbelpoolen och bara latat mig.
Jag är egentligen inte mycket för att bada, man blir både våt och kall, men jag behöver röra på mig, så då blev detta ett alternativ.
Kommer man bara dit så är det skönt, det är att övervinna tanken om man ska gå eller inte så är värst..

Jag har även hunnit sy lite grann i helgen som  varit, sydde ihop en massa remsor och skar sedan sönder dem igen och sydde ihop dem igen...
Ja, det är väl lappteknik det!


Remsorna ihopsydda


Skurna över hela ledden.


Ihopsydda igen

                                                                        Nu med vitt tyg emellan..


                                                                         
                                                                      Fyra block ihoplagda.

Det blir stora block, ett är 15, 5 inch, så stora har jag nog inte jobbat med förrut...

Hur jag än gör så får jag inte bilderna på rätt håll, de vänder sig själv i superrymden..Så ni får luta på huvudet..

Eftersom det nu är måndag så länkar jag till Bambi med Visa o Berätta, kanske jag kan annan av er bli sugna på detta pusslande:O))
http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

10 kommentarer:

Catarina C sa...

Oavsett om bilderna är fel- eller rättvända så ser blocken fina ut! Är det en hemlis vad det ska bli? Kram Catarina

evaj sa...

Har ingen betydelse hur bilderna ligger Immi ,,huvudsak är att du visar ditt nya projekt och vi andra får njuta av det!!=Inspiration...Tack för du tog dig tid och länkade till Visa och Berätta.måndag/Bambikram

Kickelinassylya sa...

Fina block, ska bli roligt att se hur det blir när det blir klart.

Katarina sa...

Ser riktigt vårlikt ut! Kanske ett sätt att locka fram våren?:-)) kram Katarina

Maja sa...

Mycket härliga tyger (skriver jag som sytt med flera av dom;-)
Ska bli kul att se ditt mönster!
Kram//Maja

Viveka sa...

Det blir spännande att se det färdiga resultatet. Mycket fint.

Birgitta i Gävle sa...

Blocken är fina. Det ska bli kul att se vad det blir när det är färdigt

Dollandesign sa...

Det var ljusa härliga tyger som Du syr i just nu, tycker jag.

Dollandesign

Kerstin sa...

Härliga block! Spännande att se vad det blir.
Kram Kerstin

Bibbi sa...

Felvända bilder kan retas de!! Men det spelar inte nån roll vi kan vända på skärmen vi!! :D
Vilka härliga tyger och det blir kanonfint det där! Tänk vad man kan få till av remsor! Det är en underbar uppfinning det!
Kram