fredag 10 januari 2014

Tyg!

Inser nog att köpa nytt tyg behöver inte jag på hela min levnad!

Har nämligen gjort lite inventering i mitt stora tygskåp (som jag ärvde efter svärmor), i min tyggarderob och bland alla mina bäddrollers där jag förvarar mina lappteknikstyger.
 Tänkte jag skulle försöka göra av med en del, kanske sälja via Facebook eller kanske sy upp lite grann.
Där finns tyger i det stora skåpet som följde med arvet, där finns tyger ifrån en massa auktioner som Km kommit hem med och där finns de fina quilttygerna som jag har så! svårt för att skära i!:O))
Och så finns det quilttyger som jag använder med gott hjärta...

De tyger som ibland stjäl energi är dom som inte är så snygga, inte så användbara och framför allt de trikåtyger som följt med ända sedan barnen var små!

Kanske skulle man ta tag i allt detta, skänka till Second Hand brukar vara populärt...
Men som vanligt har jag ju så svårt att skiljas från mina skatter, så jag får väl fundera lite över saken.

Hittade dock en hel hög med skurna 2,5 remsor och en hel del scraps utav ljusa, ljuva, romantiska Sisters tyger, som jag nog ska börja sy ihop till en topp utav något slag!
Pinterest får nog blir inspiration här kanske....




                                                 Här är innan de blev använda..

3 kommentarer:

Maja sa...

Visst har man tyger i överflöd och visst stjäl de energi när man börjar tänka efter hur mycket man har och funderar på hur mycket man ska hinna sy!
Man får försöka att slå bort de tankarna och koncentrera sig på att göra av med så mycket som möjligt på sin sömnad.
Tygerna du tänker sy av är jättesöta och naturligtvis kommer du att hitta något fint att sy!
Kram//Maja

Birgitta i Gävle sa...

Vilka ljuvliga tyger.
Jag har några tyger som jag aldrig förmått mig skära i. Jag köpte dem för de var å fina, men mönstren gör det svårt att använda till lappteknik. Det är alltså typ motivtyg, men där man inte kan skära ut motiven. Någon gång kommer jag kanske på vad de kan användas till.

Bibbi sa...

Nog är man knasig när man köper tyg som man sen inte vill skära i... utan sparar år efter år?? Jag har så klart en hel del såna tyger... och såna som jag är jättetrött på. Så det blir allt till att rensa!!
din blivande topp blir nog nåt alldeles väldigt fint!!
Kram