torsdag 30 januari 2014

Snö!

Snö, snö, snö, det är snart det enda som man ser...'Vitt, vitt vitt, och jag skottar och skottar, så snart har jag nog överarmsinflammation, vad nu det är:O)))
Armen värker och är tung, så är det med otränade muskler.
  
Som om det inte räckte så cyklade jag omkull igår kväll när jag skulle ta mig hem ifrån jobbet. Det var inga plogade trottoarer utan jag kasade runt på cykelbanan och vips vek sig cykeln och jag dök med huvudet rakt ner i en snödriva!
Åkte kana och stannade precis en liten bit ifrån lyktstolpen med huvudet, men det gick bra förutom att jag inte hade dragit igen dragkedjan i handväskan så den blev full med snö...Men, men det kunde gått värre..
Ibland har man änglavakt!

Det har inte blivet så mycket sytt denna veckan, har några olika projekt på G, som jag tänkte göra färdigt så snart som möjligt.
 För några dagar till, sedan har vi en ny månad och nya månadsblock ifrån Tula Pink..

Började i varje fall på att sy på några scrapbitar på en bit bomullsvadd, fortsättning följer...



3 kommentarer:

Gudrun sa...

Tror att vi två lever samma tillvaro med snö, snö, snö och skottning.Cykla gjorde jag sista gången när det var barmark,nu vågar jag inte ens med dubbdäck. Tur att ängeln vakade över dig och att det gick bra.
Ser fint ut det du börjat på.
Kram Gudrun-
som har ont överallt-

evaj sa...

Vilken otrolig tur du hade Immi!!
Ditt ny projekt ser spännande ut och är kanske klart på måndag?? Kram till dig

Bibbi sa...

Men Immi... inte ska du cykla NU!! Du ska vara rädd om hela dig och lämna tvåhjulingen hemma... du kan inte räkna med änglavakt hur många gånger som helst! De har annat att göra också. Vila dina armar så du orkar sy vidare på ditt projekt!
Kram