måndag 14 mars 2016

Mässa!

Helgen gick med en väldig fart och värmen lyste med sin frånvaro, inte stämde några väderrapporter där inte..
Nu ska de även bli varmt till veckan, men det tar jag med en nypa salt....Tänk att det kan vara så svårt att spå väder:O))

I lördags åkte jag och min syvän på en bussresa till Symässan i Malmö.
Kallt, blåsigt och grått var det ute men varm och skönt inne på mässan.

En hel del besökare och flera olika utställare, jag tyckte det var väldigt mycket trikåtyger detta året.
Men efter vad man ser på nätet så är det stort att sy "spräckliga" och olika mönstrade kläder till sina småbarn och även till sig själv.
En del tyger är väldigt fina men en del är inte i min smak, men det är tur vi är olika, för hur hade det då sett ut..?

Jag handlade inte så mycket denna gången, det blev lite dukvadd, en liten tygbit med sybehörsmotiv:O))  Konstigt, från en som inte kan låta bli syrelaterade tyger.
Några tidningar.




Köpte även några meter olika fina mönstrade band och spännen till att fixa till en nyckelhållare.
Himla skoj att sy och som vanligt ångrar man sig att man inte köpte flera, för det hade varit bra gebortspresenter!

Fastnade även vid den nya symaskinen Epic från Hq och som vanligt blir man väldigt sugen när det komemr något nytt så där!
Men sybordet börjar bli fullt med maskiner och plånboken tom på pengar, så man får nog hejda sig lite:O))

Måndag idag och Eva har sin Visa och berätta öppen, så en länk dit kommer här.


1 kommentar:

evaj sa...

Tack Immi för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram♥